VN:F [1.9.16_1159]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Cafeaua si beneficiile sale

cafea shutterstock 150x150 Cafeaua De ceva timp oamenii de stiinta dezbat beneficiile cafelei asupra sanatatii oamenilor. Exista o varietate de studii, care au constatat ca anumite cantitati ridicate de cafea in organism determina cresterea tensiunii arteriale, boli de inima si chiar, ulcer.
Pe de alta parte, exista un numar aproape egal de cercetari in cadrul carora s-au dovedit beneficiile pentru sanatate ale consumului de cafea, asadar sa ne uitam mai atent la beneficii.
Descoperirile medicale recente au aratat ca un consum regulat de cafea reduce riscul de aparitia a bolii Parkinson, a diabetului zaharat si chiar scade riscul de a avea cancer de color.
De asemenea se pare ca, continutul ridicat de cofeina din cafea este cel responsabil pentru toate acestea. Dezvoltarea bolii Parkinson a fost corelata in mod indirect si cu aportul de cafeina adus organismului. Cu cat consumati mai multa cofeina cu atat reduceti riscul aparitiei acestei boli. La fel se intampla si in ceea ce priveste diabetul zaharat.
Cu cat sunt mai multe studii efectuate, cu atat acestea se indreapta spre rezultate concludente, fara a mai avea indoieli. S-a constat ca, servind doua cesti de cafea pe zi putem reduce riscul aparitiei cancerului de colon chiar cu pana la 25%. De asemenea, o scădere de 80% a riscului de a avea ciroza hepatica a fost observat la persoanele care beau cel putin 2 cesti de cafea zilnic.
Antioxidantii gasiti in cafea par a fi cei responsabili pentru reducerea sanselor de a dezvolta astfel de boli. Se pare că antioxidanţii controleaza cresterea celulelor de aceste boli. De asemenea, antioxidanţii sunt mari surse de acid clorogenic, care s-au dovedit a fi capabil de a reduce concentraţiile de glucoza din corpul cuiva. Cu toate acestea, un factor important în toate aceste studii este cantitatea consumata de cafea. Cercetatorii au gasit o serie de beneficii de la un pahar sau doua pe zi de cafea.
Cu toate acestea, unele dintre beneficii dispar odata cu servirea a mai mult de doua cesti de cafea pe zi. Mai mult beţi, beneficii mai putine vei primi. În afară de conţinutul de antioxidant, cofeina continuta in cafea are, de asemenea, unele efecte mari asupra organismului nostru. Cercetările recente de la Universitatea din Bristol au descoperit că, cofeina influenteaza starea noastra cognitiva si chiar starea de spirit. Potrivit studiului, cofeina din cafea poate creşte vigilenţa şi performanţa, astfel, ducand la creşterea productivităţii cuiva, mai ales la locul de muncă.
Cu toate acestea, cafeaua are unele efecte nu atat de bune. Cofeina conţine un stimulent ce induce o usoara dependenta, cafeaua in sine poate provoca o creştere a frecvenţei cardiace, precum şi o tensiune arterială crescută. Dar, ca întotdeauna, cheia este moderatia.

file 7 14 150x150 Cafeaua Zilele acestea am descoperit o minunatie de cafea, si anume capsulele de cafea Lavazza Llue – aceste capsule se folosesc impreuna cu sistemul Lavazza Blue, un sistem ce poate fi folosit in confortul casei tale dar si la birou. Pretul unui asemenea espressor ce foloseste capsule Lavazza Blue variaza de la 125 euro pana la 480 euro, nu este un pret foarte mare pentru adevaratii iubitori de cafea, iar acest system este destinat adevaratilor iubitori de cafea. Sa va mai spun ca designul acestor aparate este semnat de Pininfarina? Folosind acest sistem oferit de Lavazza veti beneficia de espresso-ul perfect, dar si de multe specialitati de cafea si bauturi calde ce le puteti achizitiona la capsule.

Consumati cafea responsabil si veti avea doar beneficii.

Daca ti-a placut aceasta reteta culinara trimite si prietenilor